1. holdet gjorde det igen med en superflot 6 1/2 - 1 1/2 sejr over Evans 2
!. holdet kører bare derud for tiden og det fik Evans 2 at mærke. Der bliver kæmpet indædt for hvert enkelt point af alle.
Efter bare et par timer kom første point i hus. Anders havde en nogenlunde lige stilling, da modstanderen ville true Anders´s dronning med sin løber.
Desværre havde modstanderen overset en springerskak og det kostede en officer. 1 - 0.
Lars havde vundet en officer for 2 bønder og valgte at give den tilbage for at få åbnet linierne ned mod modstanderens konge. Det var en fornuftig dispostion, for han fik sat modstanderen mat 2 - 0.
Lidt efter trillede det 3 point ind da Peter´s modstander løb tør for tid. 3 - 0
Søren stod lidt i underkanten materielt med et tårn for en løber - springer - bonde. Heldigvis bevarede Søren overblikket, vandt bonden tilbage og fik opbygget en remis stilling 3 1/2 - 1/2
Cartsen stod længe bedst, men fik ikke spillet helt præcist så det endte med remis 4 - 1
Der var gang i den hos Jesper som vandt materiel og positionelt fik stillet sig godt op. Lige pludselig var der et matspin, som ville koster modstanderen for meget materiel at komme ud af 5 - 1
Kurt gjorde som han er super god til, nemlig at skubbe brikkerne stille og roligt. Så lige pludselig mistede modstanderen en kvalitet og så var det stille og roligt derudaf 6 - 1
Henrik havde sort mod Zijad og det var dagens længste parti. Der blev kæmpet om hvert eneste felt på brættet og inden af dem ville give sig. Det blev et utroligt spændende slutspil hvor begge gav det bedste. Henrik var lige ved at få fordel, men Zijad kendte sin slutspilsteori så det endte med remis.
Det forventede resultat udfra ratingen var 5 1/2 - 2 1/2 til os, så resultatet på 6 1/2 - 1 1/2 var endnu engang over det forventede!!
Vi kommer til at overvintre på 1. pladsen med 18 brætpoint/6 matchpoint foran Springeren som har 15 brætpoint/6 matchpoint.
Så d. 18. januar 2026 venter topopgøret mellem Horsens og Springeren... det bliver spændende at følger!
Du skal være logget ind for at kommentere.