Generalforsamling i Horsens Skakforening (3/3 2026) - Kort highlight‑referat
⭐ Kort highlight‑referat – Generalforsamling i Horsens Skakforening (3/3 2026)
🧭 Overordnet
- Klubben har haft et meget aktivt år og meget flot tilgang af nye og tilbagevendende spillere.
- Fast tirsdagsundervisning fortsætter med rigtig fin og konstant deltagelse.
- Mailopgaver vokser i popularitet.
- Ceres‑skakholdet kører stærkt med 10–12 deltagere.
🎉 Aktiviteter & arrangementer
- Stor succes med gadeevent med GM Jesper Thybo og borgmesteren i august
- TV Syd og Horsens Lokal TV har givet klubben flot omtale.
- Casual‑turneringer i samarbejde med Brætspilscaféen tiltrækker masser af nye der vil spille skak!!
- To hyggelige haveskak‑arrangementer blev afholdt.
🏫 Samarbejde med skoler
- Udbygning af kontakterne til skolerne i Horsens.
- Der er rigtig mange unge med skakinteresse og potentiale.
- Tættere samarbejde om opgaver og træning.
🌐 Kommunikation
- Ny hjemmeside fungerer godt, men der mangler redaktører til indhold.
- Overvejelse om at lægge opgaver/undervisning online.
♟️ Turneringer & resultater
- Tre EMT‑turneringer, seks lynturneringer og én skoleskakturnering afholdt.
- Flere stærke individuelle præstationer.
- 1. holdet: Flot sæson, ligger nr. 1 og kan selv afgøre oprykning.
- 2. holdet: Endte som nr. 2 og nåede slutspillet.
💰 Økonomi
- Regnskabet for 2025 viser kunstigt overskud pga. forsinkede opkrævninger/udbetalinger.
- Forventet underskud i 2026.
- Klubben kan nu søge kommunal støtte.
- Overvejelse om automatisk kontingentopkrævning.
🗳️ Valg
- Tim Bjerre genvalgt som formand.
- Emil Mortensen valgt til bestyrelsen.
- Peter Riis genvalgt som revisor, Carsten Eriksen som suppleant.
🙋 Behov for frivillige
Klubben mangler hjælp til:
- Opsætning og oprydning
- Materialehåndtering
- Turneringer (inkl. skoleskak og Casual)
- Brug af DSU/Swiss Manager
- Hurtigskak for unge
🔮 Øvrigt
- Der arbejdes videre med muligheden for at afholde DM på Fængslet i 2028.
Et fyldigt referat er sendt til klubbens medlemmer.
Du skal være logget ind for at kommentere.