Sydjysk Grandprix i Horsens: Frosten bed, men skakken brændte!
Den bidende vinterkulde med minus syv grader udenfor kunne heldigvis ikke matche den hede skakstemning, der herskede indenfor hos Horsens Skakforening! Det var med stor fornøjelse, at vi denne lørdag d. 14. februar var værter for Sydjysk Grandprix' 6. afdeling. På trods af kulden, kom 28 skakentusiaster til vores lokaler for at dyste om point og ære under skolernes vinterferie i denne afdeling af SGP.
Fra morgenstunden strålede solen smukt ind af vinduerne og lyste op på de mange intense kampe, der snart skulle udfolde sig. Temperaturen på brættet var høj! Uanset om det var den yngste spiller i skoleskakklassen eller de erfarne mestre, så gik alle til den med fuld koncentration. Hver eneste brik blev flyttet med omhu, og der blev kæmpet for hver en point. Mellem runderne var der dog også tid til afslappet hyggesnak, en lind strøm af frisk kaffe og en lækker frokostbuffet, der sikrede, at energidepoterne var fyldt op til de næste skakslag
.
I skoleskakklassen var der syv deltagere, og her var det Don Cheniru Kavinsa Kalugama Kalugama fra Kolding Skakklub, der imponerede stort. Han vandt alle sine seks partier og scorede dermed de maksimale 6 point. En præstation, der også kastede hele 117 ratingpoint af sig! På 2. pladsen kom Dharshanasri Sivakumar, ligeledes fra Kolding Skakklub. Vores egen Emil Stidsen fra Horsens Skakforening, sikrede sig en flot 3. plads!
De øvrige 13 deltagere var fordelt i to basisklasser, hvor spændingen var til at tage og føle på.
- I Klasse 2 løb Niels Peter Nissen fra Varde Skakklub med 1. pladsen. Her var der igen grund til Horsens-jubel, da Storm Mølgaard Sørensen fra vores egen klub delte en flot 2./3. plads med Sihela Damvidu Wanasundara Mudiyanselage fra Kolding Skakklub.
- I Klasse 1 var det Steffen Eg Munk fra Varde Skakklub, der tog sejren hjem. Han blev skarpt efterfulgt af Poul Wyff fra Haderslev Skakklub på 2. pladsen og Andres Kinch på 3. pladsen.
I mesterklassen med otte stærke spillere var der én, der skilte sig ud fra mængden. Kim Skånning-Pedersen fra Skakklubben Evans satte sig sikkert på 1. pladsen med en uovertruffen præstation: hele 7 point af 7 mulige! En sand magtdemonstration. På de efterfølgende pladser kom Per Hansen fra Fredericia Skakforening på 2. pladsen og Henrik Tranberg Jensen fra Esbjerg Skakforening på 3. pladsen
.
Alt i alt var det en fantastisk dag fyldt med skak, fællesskab og god sportsånd. Vi vil gerne takke alle deltagere for at gøre Sydjysk Grandprix' 6. afdeling i Horsens til en hyggelig og dejlig begivenhed. Vi glæder os allerede til at byde velkommen igen en anden god gang!

















De øvrige 13 deltagere var fordelt i to basisklasser, hvor spændingen var til at tage og føle på.
- I Klasse 2 løb Niels Peter Nissen fra Varde Skakklub med 1. pladsen. Her var der igen grund til Horsens-jubel, da Storm Mølgaard Sørensen fra vores egen klub delte en flot 2./3. plads med Sihela Damvidu Wanasundara Mudiyanselage fra Kolding Skakklub.
- I Klasse 1 var det Steffen Eg Munk fra Varde Skakklub, der tog sejren hjem. Han blev skarpt efterfulgt af Poul Wyff fra Haderslev Skakklub på 2. pladsen og Andres Kinch på 3. pladsen.
I mesterklassen med otte stærke spillere var der én, der skilte sig ud fra mængden. Kim Skånning-Pedersen fra Skakklubben Evans satte sig sikkert på 1. pladsen med en uovertruffen præstation: hele 7 point af 7 mulige! En sand magtdemonstration. På de efterfølgende pladser kom Per Hansen fra Fredericia Skakforening på 2. pladsen og Henrik Tranberg Jensen fra Esbjerg Skakforening på 3. pladsen.
Alt i alt var det en fantastisk dag fyldt med skak, fællesskab og god sportsånd. Vi vil gerne takke alle deltagere for at gøre Sydjysk Grandprix' 6. afdeling i Horsens til en hyggelig og dejlig begivenhed. Vi glæder os allerede til at byde velkommen igen en anden god gang!
Du skal være logget ind for at kommentere.