Haveskak og sommerhygge!
Formanden havde endnu en gang inviteret til haveskak og sommerhygge i haven. Fin solskin fra en næsten skyfri himmel sørgede for, at det blev en rigtig skøn dag og med en stemning, der summede af glæde og fællesskab!.
Som altid blev der lagt ud med 2 mands hold på det store haveskak spil i haven og hvor der blev tænkt og tænkt...og når man så havde fået tænkt for længe så var det bare henover brættet for at trykke på uret. Hvis man ikke selv fik væltet nogle brikker undervejs, så kunne man være helt sikkert på at vinden gjorde det! At det er noget anderledes at spille på så stort et bræt og holde overblikket, er en svær en...så der blev sat brikker i slag, mat der blev overset...og i modsætning til normalskak havde tilskuerne masser af "gode" råd og kommentarer....hvilket nok ikke gav et ekstra pift til koncentrationen 😜😎

Efter et par timers spil var det blevet tid til mad og drikke....så der blev der så tændt op i grillen så alle kunne få grillet deres medbragte kød og pølser. Som prikken over i'et var der sørget for lækker kage til kaffen af klubbens yngste og det smagte...uhmmm, tak skal I have for det!!. Det blev en rigtig hyggelig stund, hvor snakken gik lystigt.
Inden dagens næste traditionelle punkt, lynskak, blev det tid til lidt bold, hvor de unge godt nok kunne snøre de gamle! Det var en perfekt måde at strække benene på og nyde det gode vejr, inden lynskakken.



Og ja selvfølgelig var der en vinder af lynturneringen, ovenikøbet med maks. 7 af 7!

Alt i alt var det en skøn dag, som perfekt indkapslede ånden i Horsens Skakforening: en kombination af passion for skak og et stærkt fællesskab. Vi glæder os allerede til næste gang, hvor vi kan samles om lignende arrangementer. Tak til alle, alle fik hygget sig og alle bidrog til den fantastiske stemning.

Vi har det godt i Horsens Skakforening!
Du skal være logget ind for at kommentere.