Hold sæsonafslutning med 7. sejr i træk! og tæt på drømmen om 1. Division!
Sæsonen nærmer sig sin afslutning, og den næstsidste kampdag med kliken...ihvertfald i denne sæson, bød på både spænding og gode præstationer fra holdet. Traditionen tro samledes alle hold til sæsonens sidste fælles runde, og i år var det Esbjerg Skakklub, anført af formand Jesper Lahn, der stod for et glimrende arrangement.
Spænding på flere fronter
Selvom mange hold kæmpede for at undgå nedrykning – et scenarie hvor "fedtefadet" truede – var fokus for os kampen om 1. pladsen mod Kolding. Vi skal dog være ærlige: spændingen var begrænset. Kolding er et solidt midterhold, der altid leverer gode resultater, og det er imponerende, at en by af Koldings størrelse kan bryste sig af to så velfungerende skakklubber! De skulle dog bruge hele 6,5 point mod os, hvilket de ikke selv troede på.
Stærke reserver i aktion
Normalt stiller vi med et dejligt stabilt hold, hvor alle kender deres plads. Men denne gang havde vi uventet hele tre afbud 🥴 Heldigvis råder vi over gode og loyale reserver, som trådte til med kort varsel. Disse tre reserver sørgede alene for de to point, vi behøvede for at sikre os sejren! På hjemturen i bilen, hvor jeg var i i bil med de tre reserver, fik jeg en detaljeret beretning om deres indsats 😎
Individuelle præstationer der sikrede sejren
- Jesper vandt overbevisende sin kamp.
- Peter J. og Tommy mødte to af Koldings nye medlemmer, der viste sig at være klart underrated. Efter to tætte og jævnbyrdige dyster endte begge kampe remis.
- Herefter var det op til vores 1. holdspillere at vise deres værd. Morten leverede en klassisk Morten-præstation: opbygning af terrænovertag, der til sidst fik modstanderen til at kollapse.
- Samme opskrift fulgte Carsten. Med mere end 20 års pause var vi alle spændte på Carstens form, men hans imponerende score på 5,5/6 i sæsonen taler sit tydelige sprog – han har ikke glemt at spille skak!
- Peter Riis bidrog med endnu en behagelig sejr, hvor han stille og roligt udspillede Koldings mangeårige formand, Michael Andersen.
- Anders har scoret fantastisk godt i år, og selvom han i dag måtte nøjes med en remis, er en samlet score på 5,5/7 intet mindre end flot.
- Og så var der mig (skribenten)! For tre år siden led jeg et fortjent nederlag til Koldings Nikolaj Kjær. Livet er for kort til at bære nag, men revanchelysten var stor. Ordet "remis" fandtes ikke i min ordbog denne dag! Det blev en lang og tæt dyst, faktisk stævnets længste, men jeg fik efterhånden overtaget og sikrede mig min længe ventede revanche!
Så det endelige resultat endte med 6 1/2 - 1 1/2 til os uden nederlag! Et absolut godkendt resultat!!
De er et utrolig godt og stabilt 1. hold vi har og sidste gang de vandt alle deres holdkampe var for blot 3 år siden i sæsonen 2022//2023. Det er et mega superflot og imponerende resultat, baseret på en kanonindsats af alle!!
Så vi endte på 1. pladsen med maks. matchpoint 14 af 14 mulige, og en superflot individuel score på hele 40 brætpoint ud af 56 mulige...en score på over 70 %!!
Nu kalder oprykningskampen til 1. Division!
Med sejren er vi nu klar til en spændende oprykningskamp i Horsens den 12. april mod skakliga-klubben Frem's reserver. På papiret ligner det en jævnbyrdig kamp, så jævnbyrdig at jeg personligt vil være yderst tilfreds med 4,5 point! Mesterrækken er hyggelig, bevares, men der er ingen tvivl om, at 1. division er sjovere!
Så sæt et kryds i kalenderen d. 12. april, kl. 12:00, kig forbi klubbens lokaler på Nørrebrogade 38a, 8700 (CAUL) og være med til at støtte og heppe på holdet!!
Du skal være logget ind for at kommentere.