Horsens Skakforening sejrer i Varde – Oprykning lige om hjørnet!
Kære skakvenner og trofaste læsere af Horsens Skakforenings blog!
Denne gang tager jeg jer med på en hyggetur til Varde, en tur som - indrømmet - bygger på min egen, højst subjektive øjenvidneberetning. Tag den altså med et gran salt, for sandheden har som bekendt mange nuancer. Ikke desto mindre kan jeg rapportere, at vi vendte hjem med en flot sejr på 5-3 mod det rutinerede Varde-hold. Et resultat der må siges at være mere end godkendt, og som cementerer vores position i toppen!
Kampen fandt sted søndag d. 1. marts.
De hvide brætter leverede varen
Endnu engang viste det sig, at det var godt at trække de hvide brikker. Hele 3 point kom der i hus fra de hvide felter:
- Vores topbræt, Morten, sikrede sig en hurtig og sikker sejr, efter at han tidligt i partiet indkasserede en officer. En solid start for holdet!
- Anders var sidste mand færdig, men det blev med en sikker sejr. Han har virkelig nydt godt af de mange hvide partier og præsterer imponerende 5/6 indtil videre. Imponerende!
- Peter ofrede en bonde for noget spil, men modstanden var stærk, og det rakte desværre ikke til mere end en solid remis.
- Og så var der Kurt, vores sidste hvide mand, som efter sigende spillede en korrekt remis – veludført og vigtig for holdresultatet.
Kampen på de sorte brætter
Som sortspiller kan det nogle gange føles som en op ad bakke, men vi kæmpede bravt:
- Selv skulle jeg op mod den gamle Horsens-dreng, Hans Jørn. Vi boede faktisk på samme kollegium i vores unge dage, så det er blevet til utallige lynpartier gennem tiden. Mine kære holdkammerater elsker at drille mig med mine (for) mange remiser, så jeg havde bestemt hjemmefra, at denne gang ville jeg ikke tilbyde remis! Men skæbnen ville det anderledes: I afbytningsvarianten i fransk skak var det Hans Jørn selv, der opfordrede til fred, og remis blev det alligevel. Et gensyn med et smil på læben!
- Lars på fjerdebrættet leverede en yderst solid remis. En vigtig brik i holdets succes.
- Vores eneste sorte sejr kom fra Carsten, som spillede sin modstander stille og roligt ned i Varde Å!
- Eneste tab kom desværre til Søren, som mødte en velspillende Bjarne Rasmussen. Nogle gange må man bare anerkende modstanderens styrke.
Kurs mod oprykning og finaledrama i Horsens!
Med sejren i Varde er 1. pladsen nu næsten hjemme! Vi skal blot bruge 2 point mod Kolding i den sidste runde i Esbjerg d. 15. marts for at sikre os den. Spændingen er til at tage og føle på!
Får vi de 2 poinit i Esbjerg skal vi spille afgørende oprykningsfinale til 1. division mod en af Odenses store klubber, nemlig FREM 3. Efter lidt detektivarbejde kan jeg med stor glæde afsløre, at denne finale skal spilles søndag den 12. april her i Horsens! Så sæt kryds i kalenderen og kom og hep på vores fremadstormende talenter!
Du skal være logget ind for at kommentere.