Hvilken herlig dag det var i dag! Vi kunne rykke udenfor!

Hvilken herlig dag det var i dag! Vi kunne rykke udenfor!

Hvilken herlig dag det var i dag! Brætspilscafeens og Horsens Skakforenings månedlige tilbagevendende Casual Skakturnering i dag blev en begivenhed, der overgik vores forventninger. Solen skinnede, kun få skyer og energien var til at tage og føle på, da skakentusiaster i alle aldre strømmede til for at deltage i en hyggelig dag ved brættet.

Tilslutningen var så fin, at lokalet hurtigt blev fyldt til bristepunktet! Men det var ingen forhindring, det var bare med at sætte borde/bænkesæt op udenfor og simplethen bare flytte nogle af brætterne udenfor i det fri på Hestedamsgade.

Et fyldt lokale
Et fyldt lokale

Rigtig god beslutning og alle spillernes bakkede op, ja der gik nærmest sport i hvem der kunne sidde udenfor! Vejret viste sig nemlig fra sin gode side: strålende solskin med lidt skyer og ingen vindpust, der kunne forstyrre de intense tankeprocesser. Det var en sand fornøjelse at se folk nyde spillet under åben himmel.

Horsens Skakforening

Fremtiden ser lys ud for skakken i Horsens

Det var igen rigtig dejligt at se det store antal unge mennesker, der igen havde fundet vej til vores turnering. Deres entusiasme og talent lover utroligt godt for skakkens fremtid i Horsens. Det er en fornøjelse at være vidne til, hvordan interessen for skak blomstrer blandt den yngre generation. Disse unge spillere er med til at sikre, at skakken fortsat vil være en levende og dynamisk del af vores lokale kultur. De voksne fik lidt at tænke over.

De voksne fik lidt at tænke over!
De voksne fik lidt at tænke over!

Endnu mere bemærkelsesværdigt og dejligt var det, at arrangementet også tiltrak spontane gæster. Flere mennesker, især unge, kom forbi, blev nysgerrige og endte med at tage et spil skak. Det er præcis den form for åbenhed og fællesskab, vi elsker at fremme i Horsens Skakforening.

Skak skal være tilgængeligt for alle, uanset erfaring og sted.

Spontane gæster
Spontane gæster
Spontane gæster
Spontane gæster

Brætspilscafeen og Horsens skakforening vil gerne rette en kæmpe tak til alle jer, der mødte op og gjorde denne dag til en superfin oplevelse. Jeres deltagelse og gode humør skabte en fantastisk atmosfære.

Vi glæder os allerede til næste gang og håber at se endnu flere til Casual Skak i Hestedamsgade. Hold øje med vores kanaler for information om fremtidige arrangementer!

Vi er klar igen i starten af juni, så stay tuned!

Kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!