Igen en fantastisk holdindsats af 1. holdet...6 - 2 ude mod Esbjerg 2

Igen en fantastisk holdindsats af 1. holdet...6 - 2 ude mod Esbjerg 2

Esbjerg stillede noget stærkere op end i deres 1. runde kamp, men vi var alligevel småfavoritter på alle brætter.

Morten spillede stærkt på bræt 1 og i en helt lukket stilling fandt han et spændende løberoffer for kun en bonde. Modstanderen kunne næsten ikke røre sig. så det lignede et gratis gevinstforsøg og modet blev belønnet, godt spillet!

På bræt 2 havde solide Henrik sort mod supersolide Jesper Lahn og vi har mødtes en del gange gennem de sidste 40 år!! Så resultatet blev ikke overraskende remis.

Anders var snu og diskede op med den spændende men tvivlsomme staunton-gambit. Den kendte hans meget unge modstander ikke og han blev kørt helt ud i Esbjerg havn! Fin start af Anders med 2/2.

Lars stod længe lidt i overkanten. men i et lidt bedre tårnslutspil pressede han lidt for hårdt på, hvilket desværre gav bagslag. Vores eneste nederlag i holdkampen.

Peter Riis var en fornøjelse at følge. stod bedst hele vejen og kørte stille og roligt pointet i hus.

Søren var ude i en kompliceret italiener med Bent Radoor, der spillede i Horsens i en håndfuld år i sin studietiden. I et lige midtspil gik Bent på bonderov. og så faldt Søren´s hammer. Stærkt!

Jesper har ikke spillet seriøst siden foråret. så han spillede fornuftigt med en solid tilgang, hvilket hans modstander var med på, så remis.

En solid tilgang er jo ikke noget der ligger til Peter Jørgensen, så brættet kom hurtigt i flammer. Så igennem partiet var alle 3 resultater mulige! Omkring træk 40 kom Peter ud af forviklingerne med en ektra bonde, der blev forvandlet til et vundet tårnslutspil. Stærkt!

Så 6 - 2 og vi ligger nr. 1 efter 2 runder. God sæson start!!

Kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!